GA DIRECT NAAR:
IK ZOEK EEN WONING
GA DIRECT NAAR:
IK BEN HUURDER
GA DIRECT NAAR:
REPARATIE MELDEN
GA DIRECT NAAR:
INFO PUNT

Huur betalen

In de huurovereenkomst hebben we afgesproken dat u de huur uiterlijk voor de 10e van de maand betaalt. Dat kan via automatische incasso, zelf overmaken of pinnen. Lukt het u een keer niet om op tijd de huur te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

3 manieren om huur te betalen

U kunt uw maandelijkse huur op 3 manieren betalen:

  • Automatische incasso. U geeft ons via een machtigingsformulier toestemming om de huur maandelijks van uw rekening af te schrijven.
  • Zelf overmaken. U maakt de huur zelf over via internetbankieren of met een overschrijvingsformulier. Wij versturen geen acceptgirokaarten. Het is handig als u uw bank opdracht geeft om de huur via een periodieke overschrijving automatisch af te schrijven, zodat u het nooit kunt vergeten.
  • Pinnen. U pint de huur bij ons op kantoor.

Download het machtigingsformulier.

Ons IBAN (rekening) nummer: NL14 BNGH 0285 123 939

Huurachterstand

Lukt het u een keer niet om op tijd de huur te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. U kunt hiervoor via onderstaand formulier een afspraak maken of telefonisch contact met ons opnemen. We kunnen dan bijvoorbeeld een kosteloze betalingsregeling met u treffen. Zo voorkomen we dat de huurachterstand steeds verder oploopt en u in financiële problemen komt.

Maak een afspraak om uw huurachterstand te bespreken

Gevolgen van een huurachterstand

Als u de huur niet op tijd betaalt, neemt Woningbouwvereniging Poortugaal de volgende stappen:

  1. Hebben we de huur niet op tijd ontvangen, dan sturen we een betalingsherinnering/aanmaning.
  2. Ontvangen wij op de betalingsherinnering/aanmaning geen reactie, dan nodigen wij u uit voor een gesprek of we komen op huisbezoek.
  3. Betaalt u de huur nog steeds niet, dan schakelen we de deurwaarder in. Als u ook de deurwaarder niet betaalt, zullen we helaas naar de rechter moeten stappen. De rechter kan dan beslag leggen op uw inkomen, om zo betaling af te dwingen. In het ergste geval kunt u zelfs uw huis worden uitgezet. Alle extra kosten die we hiervoor moeten maken, komen voor uw rekening. We hopen natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen en dat we samen een passende oplossing vinden.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
  • Altijd op de hoogte blijven van onze laatste ontwikkelingen?

    Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

     

     

  • Openingstijden kantoor
    ma-vr09.00 - 12.00 uur
    di middag14.00 - 16.00

     

  • 010 – 501 20 00

    Telefonische bereikbaarheid
    ma-do8.30 - 12.30 uur
    13.30 - 16.00 uur
    vrijdag 8.30 - 12.00 uur

    Buiten openingstijden:
    In geval van calamiteiten (brand, inbraak, ernstige lekkages, verstopte riolering, stormschade en problemen met gas en elektra) kunt u het noodnummer bellen:
    06 - 51 98 67 02.