GA DIRECT NAAR:
IK ZOEK EEN WONING
GA DIRECT NAAR:
IK BEN HUURDER
GA DIRECT NAAR:
REPARATIE MELDEN
GA DIRECT NAAR:
INFO PUNT

Huur opzeggen

Gaat u verhuizen, dan moet u de huur van uw huidige woning opzeggen. Woningbouwvereniging Poortugaal hanteert daarvoor een opzegtermijn van de lopende maand plus 1 kalendermaand. De laatste dag van die kalendermaand is de laatste huurdag. Hele oude huurovereenkomsten hebben soms een kortere opzegtermijn.

Schriftelijk opzeggen

U kunt uw huur alleen schriftelijk opzeggen via onderstaand formulier. Zodra we uw opzegging binnen hebben, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging met daarin de einddatum van uw huurovereenkomst. Pas als u deze bevestiging heeft ontvangen, is de opzegging officieel.

Download het huuropzeggingsformulier.

Huur voor iemand anders opzeggen

Wilt u voor iemand anders de huur opzeggen, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met onze medewerkers of langskomen op kantoor. Wij kunnen u dan precies vertellen hoe u in deze specifieke situatie de huur kunt opzeggen.

Voorinspectie en eindinspectie

Vanzelfsprekend verwachten we dat u de woning in goede staat achterlaat. Onze opzichter komt 2 keer bij u langs om de staat van de woning te inspecteren. In de bevestigingsbrief vermelden we welke data we hiervoor met u hebben afgesproken. Komen deze data toch niet uit, neem dan contact met ons op voor een nieuwe afspraak. Tijdens de voorinspectie spreekt de opzichter met u af welke herstelwerkzaamheden u eventueel nog moet uitvoeren. Hij legt deze afspraken vast in een inspectierapport. Tijdens de eindinspectie controleert de opzichter of u deze afspraken bent nagekomen. Ook neemt hij de meterstanden op.

Nieuwe huurder

Wij proberen zo snel mogelijk een nieuwe huurder voor uw woning te vinden. Hoe eerder u de woning opzegt, hoe sneller de nieuwe huurder bekend is. We geven uw telefoonnummer aan de nieuwe huurder, zodat hij eventueel contact met u kan opnemen om uw woning of de roerende zaken die u ter overname aanbiedt, te bekijken.

Overname door nieuwe huurder

U kunt met de nieuwe huurder afspraken maken over de overname van goederen en/of veranderingen van de originele staat van de woning. Om hier duidelijke afspraken over te maken, hebben we een aantal richtlijnen opgesteld. Zo moeten beide partijen een overnameverklaring ondertekenen.

Download de richtlijnen voor overname.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
  • Altijd op de hoogte blijven van onze laatste ontwikkelingen?

    Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

     

     

  • Openingstijden kantoor
    ma-vr09.00 - 12.00 uur
    di middag14.00 - 16.00

     

  • 010 – 501 20 00

    Telefonische bereikbaarheid
    ma-do8.30 - 12.30 uur
    13.30 - 16.00 uur
    vrijdag 8.30 - 12.00 uur

    Buiten openingstijden:
    In geval van calamiteiten (brand, inbraak, ernstige lekkages, verstopte riolering, stormschade en problemen met gas en elektra) kunt u het noodnummer bellen:
    06 - 51 98 67 02.