GA DIRECT NAAR:
IK ZOEK EEN WONING
GA DIRECT NAAR:
IK BEN HUURDER
GA DIRECT NAAR:
REPARATIE MELDEN
GA DIRECT NAAR:
INFO PUNT

Huurverhoging

Woningbouwvereniging Poortugaal verhoogt elk jaar per 1 juli de huur. De overheid schrijft jaarlijks voor hoe hoog een huurverhoging maximaal mag zijn. U ontvangt vóór 1 mei van ons een schriftelijk voorstel voor huurverhoging.

Bezwaar tegen de huurverhoging

Als u het niet eens bent met de voorgestelde huurverhoging, dan kunt u vóór 1 juli een bezwaarschrift bij ons indienen. U kunt hiervoor eventueel de modelbrief ‘Bezwaarschrift jaarlijkse huurverhoging voor huurders’ van de Huurcommissie gebruiken. Op de website van de Rijksoverheid leest u op welke gronden u bezwaar kunt maken. Zijn wij het niet een met uw bezwaar? Dan zullen wij de Huurcommissie vragen om te beoordelen of het voorstel tot huurverhoging redelijk is.

Rijksoverheid

Huurcommissie

Huurverhoging na woningverbetering

Een woningverbetering of renovatie kan betekenen dat uw huurprijs verandert. Voordat het werk begint, maken wij met u afspraken over wat er precies gaat gebeuren en welke nieuwe huurprijs daarbij hoort. Deze afspraken bevestigen we schriftelijk.

Huurtoeslag en huurverhoging

WBV Poortugaal geeft maandelijks de huurgegevens door aan de Belastingsdienst. U hoeft hiervoor zelf niets te doen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
  • Altijd op de hoogte blijven van onze laatste ontwikkelingen?

    Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

     

     

  • Openingstijden kantoor
    ma-vr09.00 - 12.00 uur
    di middag14.00 - 16.00

     

  • 010 – 501 20 00

    Telefonische bereikbaarheid
    ma-do8.30 - 12.30 uur
    13.30 - 16.00 uur
    vrijdag 8.30 - 12.00 uur

    Buiten openingstijden:
    In geval van calamiteiten (brand, inbraak, ernstige lekkages, verstopte riolering, stormschade en problemen met gas en elektra) kunt u het noodnummer bellen:
    06 - 51 98 67 02.