GA DIRECT NAAR:
IK ZOEK EEN WONING
GA DIRECT NAAR:
IK BEN HUURDER
GA DIRECT NAAR:
REPARATIE MELDEN
GA DIRECT NAAR:
INFO PUNT

Huurverhoging

Woningbouwvereniging Poortugaal verhoogt elk jaar per 1 juli de huur. De overheid schrijft jaarlijks voor hoe hoog een huurverhoging maximaal mag zijn. U ontvangt vóór 1 mei van ons een schriftelijk voorstel voor huurverhoging.

Bezwaar tegen de (inkomensafhankelijke) huurverhoging

Bent u het niet eens met ons voorstel voor de jaarlijkse huurverhoging, dan kunt u hiertegen bezwaar maken. U kunt om de volgende redenen bezwaar maken tegen de voorgestelde huurverhoging:

• Het inkomen op de inkomensverklaring klopt niet.

• Het inkomen is beduidend lager dan het inkomen van het jaar ervoor.

• U bent chronisch ziek of gehandicapt.

• Overige redenen, zoals genoemd in de modelbrief ‘Bezwaarschrift jaarlijkse huurverhoging’,  bijvoorbeeld fouten in het huurverhogingsvoorstel.

U kunt geen bezwaar maken tegen de huurverhoging wegens onderhoudsklachten.

Dien uw bezwaar vóór 1 juli in

U kunt uw bezwaar vóór 1 juli gemotiveerd bij ons indienen. Eventueel kunt u hiervoor de modelbrief ‘Bezwaarschrift jaarlijkse huurverhoging’ gebruiken. Deze modelbrief kunt u opvragen bij de Huurcommissie via 0800 – 488 72 43 of www.huurcommissie.nl

Lees meer op de website van de Huurcommissie.

Voorstel tot huurverlaging

Krijgt u te maken met een inkomensdaling en heeft u eerder een inkomensafhankelijke huurverhoging gekregen? Dan kunt u bij ons een voorstel tot huurverlaging indienen. Eventueel kunt u hiervoor de modelbrief ‘Voorstel tot huurverlaging’ gebruiken. Deze modelbrief kunt u opvragen bij de Huurcommissie via 0800 – 488 72 43 of www.huurcommissie.nl

Lees meer op de website van de Huurcommissie.

Huurverhoging na woningverbetering

Een woningverbetering of renovatie kan betekenen dat uw huurprijs verandert. Voordat het werk begint, maken wij met u afspraken over wat er precies gaat gebeuren en welke nieuwe huurprijs daarbij hoort. Deze afspraken bevestigen we schriftelijk.

Huurtoeslag en huurverhoging

WBV Poortugaal geeft maandelijks de huurgegevens door aan de Belastingsdienst. U hoeft hiervoor zelf niets te doen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
  • Altijd op de hoogte blijven van onze laatste ontwikkelingen?

    Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

     

     

  • Openingstijden kantoor
    ma-vr09.00 - 12.00 uur
    di middag14.00 - 16.00

     

  • 010 – 501 20 00

    Telefonische bereikbaarheid
    ma-do8.30 - 12.30 uur
    13.30 - 16.00 uur
    vrijdag 8.30 - 12.00 uur

    Buiten openingstijden:
    In geval van calamiteiten (brand, inbraak, ernstige lekkages, verstopte riolering, stormschade en problemen met gas en elektra) kunt u het noodnummer bellen:
    06 - 51 98 67 02.